Ga verder naar de inhoud

Aanbod

Wat is het aanbod in de uitbatingen?

Ontdek het volledige aanbod van onze heerlijke gerechten en dranken in de Alma-restaurants. Bekijk per restaurant voor een gedetailleerd overzicht van wat je kunt verwachten in elk van onze vestigingen.

Wat zijn de prijzen?

Je vindt de prijzen naast het dagaanbod in elk van onze restaurants. Wil je weten welk tarief voor jou geldt? Bekijk de uitleg onder de sectie Drie tarieven voor meer informatie

Wat kan je gratis bijhalen?

Je kan in de restaurants na het nuttigen van een warme maaltijd met frietjes, rijst, aardappelen of puree een gratis portie van deze zetmeelcomponenten bijvragen

In welke olie frituren wij?

Wij bakken in plantaardige olie, een combinatie van sojaolie, palmolie en raapzaadolie.

Info over allergenen?

Je vindt een volledig overzicht van alle allergenen in dit document. Voor specifieke vragen of extra informatie kun je altijd terecht bij het personeel in de Alma.

Problemen met de (studenten-)/ (personeels-) kaart

De drie tarieven

Volgende 3 prijslabels gelden in Alma:

Blauwe prijslabels:
Op vertoon (= scan) van je studenten- of personeelskaart van de KU Leuven geniet je van het laagste (gesubsidieerd) tarief, aangeduid met blauwe prijslabels.
Dit geldt ook voor studenten van LUCA, enkel campus Leuven.
Eveneens voor personeel UZ Leuven, doch enkel in Alma Gasthuisberg (ALO toren), op vertoon van de UZ- personeelskaart.

Gele prijslabels:
Alle andere studenten betalen het voordeeltarief (BTW-vrijgesteld).

Andere studenten van de associatie KU Leuven : Scan de studentenkaart van jouw onderwijsinstelling aan de kassa.

Andere studenten, op vertoon van de studentenkaart.

Oranje prijslabels:
Alle andere klanten betalen het commerciële tarief (oranjerode prijslabels), dat doorgaans het gemiddelde is van de courante marktprijzen (BTW inclusief).

N.B.

  • (Onderwijs)personeel van de hogescholen van de associatie KU Leuven of van andere scholen dan KU Leuven betaalt de oranje prijs.
  • Sommige externen en bezoekers van KU Leuven hebben een kaart (bv. voor toegangscontrole) maar hebben daarom nog niet het recht op het blauwe tarief. Het blauwe (gesubsidieerd) tarief geldt enkel voor personeelsleden van KU Leuven.

Personeelsleden van UZ Leuven genieten in Alma Gasthuisberg van het blauwe prijslabel. In de andere Alma’s dan Alma Gasthuisberg geldt voor UZ personeelsleden het oranje prijslabel.

  • Gepensioneerde personeelsleden van KU Leuven betalen de oranje prijs.
Hoe wordt de kaart gelezen?

De kaart wordt gescand aan de kassa (op een blauwe ronde scanner). Enkel geactiveerde kaarten worden herkend door de scanner. Het inlezen van de kaart stuurt automatisch de juiste kassaprijs aan.

Vanaf wanneer tot wanneer is de kaart actief?

De studenten- en personeelskaart zijn bij ontvangst de dag zelf actief voor toepassingen van KU Leuven. Op de Alma kassa’s is de kaart echter pas actief, één of twee dagen later dan de dag waarop de kaart geactiveerd werd.

Zo ook wordt een kaart inactief op de kassa’s, de dag nadat de kaart gedesactiveerd is door KU Leuven.

Immers pas ‘s nachts wordt de Alma-databank bijgewerkt : nieuw-geactiveerde kaarten worden toegevoegd en gedesactiveerde kaarten worden verwijderd.

Wat te doen als een kaart ‘niet werkt’ op een kassa?

Wat stelt de kassier vast

Wat is er aan de hand

De kaart doet niets. Geen biep-geluid aan de kassa. Geen reactie op de kassa.

De kaart zou kapot kunnen zijn. Werkt ze nog op andere plaatsen? (bv. bij de bib,…).

Als de kaart kapot is, volg dan de procedures beschreven op de website van KU Leuven :


Voor studenten :

https://www.kuleuven.be/onderwijs/student/inschrijven/studentenkaart.html

Voor personeel :

https://admin.kuleuven.be/personeel/intranet/verloning-personeelsvoordelen/personeelskaart.html

De kassa reageert wel op de kaart maar de kaart wordt niet gevonden : De kassier krijgt de boodschap ‘card not found’

De kaart is niet kapot. Ze zit echter niet in het kassabestand van Alma. Wellicht is de kaart nog niet of niet meer actief.

Studenten en personeel

  • Is de kaart pas vandaag geactiveerd dan kan ze niet werken op de kassa’s. Een kaart wordt namelijk pas de dag na KU Leuven activatie ook actief op de Alma kassa.
    Is de kaart gisteren geactiveerd, probeer dan morgen nog eens. Is de kaart minstens 2 dagen geleden geactiveerd en onderstaande andere redenen zijn niet op jou van toepassing, vraag dan hulp via ikhebeenvraag@alma.kuleuven.be.
  • Ben je nog niet of niet meer ingeschreven als student, of ben je uit dienst als personeelslid ? De dag volgend op je uitschrijving of uitdiensttreding is je kaart verwijderd uit de databank bij Alma.

Studenten.

  • Heb je achterstand bij betaling van inschrijvingsgeld en is daardoor je kaart tijdelijk geblokkeerd, dan werkt ze ook niet meer bij Alma.

Doctoraatsstudenten

  • Ben je doctoraatsstudent en ontvang je geen wedde of beurs van KU Leuven, gebruik dan je studentenkaart.
  • Heb je een blocked-account, gebruik dan je studentenkaart.

Personeel

  • Wordt je personeelskaart niet gevonden, dan ben je niet in dienst bij KU Leuven en dan heb je bijgevolg geen recht op het gesubsidieerd tarief.
  • Ben je in dienst bij KU Leuven en je kaart wordt toch niet gevonden, wend je dan tot je HR-adviseur.

De kassa kiest het gele tarief, terwijl jij het blauwe tarief verwacht had.

  • De kaart is niet kapot. De kaartgegevens zijn aanwezig op de kassa. Volgens de gegevens op de kassa ben je ingeschreven bij een hogeschool van de associatie KU Leuven die geen recht geeft op het blauwe tarief.
  • Hebben recht op het blauwe tarief :
    • KU Leuven personeelsleden
    • KU Leuven studenten
    • Studenten LUCA, enkel Campus Lemmens
  • Andere studenten betalen het gele tarief (na scan of op vertoon van een geldige studentenkaart van hun onderwijsinstelling).

De kaart werkt wel op een bepaalde kassa en niet op een andere kassa (van hetzelfde of van een ander restaurant)

De kaart is niet kapot. Het probleem ligt bij het kassasysteem van Alma.

Vraag daarom hulp bij ikhebeenvraag@alma.kuleuven.be. Vermeld welk u-nummer of r-nummer, welke datum, welke Alma en welk kassanummer. Dat kassanummer vraag je aan de kassier. Bv. een vraag zou kunnen zijn: voor r01234567, mijn kaart werkte wel op 8/6 in Alma1 op POS2 en niet op 9/6 in Alma3 op POS3

Openingsuren

Wanneer is de Alma open?

Bekijk dit op de openingskalender

Catering

Wat bied Alma Catering aan?

Bekijk de catalogus hier!

Vind je niet wat je wilt? Mail dan naar catering@alma.kuleuven.be!

Heb je nood aan catering voor je PHD verdeding?

Vraag dit aan bij catering@alma.kuleuven.be!

Automaten

Wil je een nieuwe automaat laten plaatsen?

Vraag dit dan aan bij automaten@alma.kuleuven.be

Is er iets mis met je automaat?

Mail naar automaten@alma.kuleuven.be en vermeld hier zeker de locatie en welke exacte automaat het is zodat wij deze zo snel mogelijk kunnen herstellen!

Schermen

Wil jij jouw evenement op de schermen van de Alma afficheren?

Mail je visual van normale Powerpoint grootte door naar ikhebeenvraag@alma.kuleuven.be . Wij bekijken dan of je affiche kan gepubliceerd worden. Enkel affiches die betrekking hebben op de studentenwereld kunnen geafficheerd worden.

Is er iets mis met een scherm in een alma-vestiging? Of heb je feedback voor ons?

Meld het dan door te mailen naar ikhebeenvraag@alma.kuleuven.be

Jobs

Wil je als jobstudent werken bij de Alma?

Bekijk de vacature hier! Je kan je direct aanmelden via de tool Forganiser

Wil je spontaan solliciteren?

Stuur ons je CV en motivatiebrief
per e-mail: Patricia.achten@alma.kuleuven.be

Contact

Een vraag voor de event-catering (recepties, broodjes-lunches, …)?
Een vraag over de automaten?
Een vraag voor een specifiek restaurant?

Bekijk bij de restaurants de contactgegevens per uitbating.

Wil je de Alma huren voor een event?

Voor deze vraag moet u bij KU Leuven zijn, zij regelen de verhuur en gebruik van lokalen, zo ook de Alma’s. De link daarvoor vind je hier, https://admin.kuleuven.be/td/ruimtebeheer/lokalen/gebruik_ntcurriculair.htm , ze zullen u zeker verder helpen!

Heb je een andere vraag?